Västvatten

Västvatten AB Kranmärkt

Här serverar vi bara rent kranvatten. Det betyder att vi väljer kranvatten framför flaskvatten i all vår verksamhet. Hälsosamt och hållbart, utan transporter och avfall.

 

Svenskt Vatten lanserade Kranmärkt på Världsvattendagen 22 mars 2017. För att uppmärksamma vattnets värde genom att lyfta fram det värdefulla i att vi i Sverige har tillgång till rent dricksvatten direkt i vår kran. Detta gör Svenskt vatten genom Kranmärkt, en kampanj som Göteborgs stad Kretslopp och Vatten initialt tagit fram och som Svenskt Vatten nu sprider till hela Sverige.

Verksamheter blir kranmärkta genom att de ser över bland annat:

  • Hur ser det ut i vår matsal och kafteria - serverar vi endast kranvatten?
  • Hur ser det ut på våra interna möten?
  • Finns det kannor att servera kranvatten i?
  • Hur ser det ut på externa utbildningar och konferenser - finns det med i policyn att vi endast vill ha kranvatten?

Läs mer:

Frågor & svar »PDF

Svenskt Vatten - Vill du också kranmärka ditt event, konferens eller verksamhet »länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Kundservice

 

Telefon 0522-63 88 00

E-post info@vastvatten.se

Besöksadress

Kanslibacken 9, Uddevalla

Postadress

Västvatten AB

Kanslibacken 9

451 81 Uddevalla

Kontakta oss

Vanliga frågor och svar
info@vastvatten.se
0522-63 88 00
Kanslibacken 9, 451 81 Uddevalla
Vid akuta ärenden, dygnet runt, ringer du SOS Alarm på 031-703 17 80

Våra öppettider

Måndag-torsdag 9-12 och 13-15
Fredag 9-12
Dag före helgdag 9-12