Västvatten

Servicevarning vid driftstörning

Information om SMS- och talsvars tjänst

Västvatten AB använder en SMS- och talsvarstjänst för att informera om planerade eller akuta vattenavstängningar. Systemet skickar ett sms till alla mobiltelefoner eller ett talsvar till fasta telefoner för personer som är folkbokförda på berörd adress. 
Har du fler fastigheter, till exempel bor och är folkbokförd i Göteborg och har fritidshus i Uddevalla måste du anmäla ditt telefonnummer, se Ändra mina uppgifter nederst på sidan.

Vårt register är baserat på data från Bisnode, uppgifterna lämnar vi inte ut till någon.

Du som folkbokförd abonnent med en fastighet behöver inte göra något, meddelandet skickas via systemet till den som berörs av vattenavstängningen.

Har du fler fastigheter, till exempel bor och är folkbokförd i Göteborg och har fritidshus i Uddevalla måste du anmäla ditt telefonnummer.

Det gör du under Ändra mina uppgifter längst ned på sidan.

 

Vår hemsida vastvatten.se, radio och tidningar kommer även i fortsättningen att användas som informationskanaler. Den nya tjänsten är ett komplement till dessa.

 

Via länken nedan kan du kontrollera att dina uppgifter stämmer, lägga till fler telefonnummer och adresser eller ta bort uppgifter.

 

Västvatten är tacksam om du som har fritidsboende eller tillfälligt boende i någon av kommunerna särskilt kontrollerar att du finns med i registret, det gäller även till exempel fastighetsskötare eller företag.

Kommunen har skyldighet att informera om störningar eller avbrott i vattenförsörjningen, som till exempel en planerad vattenavstängning eller vattenläcka.

Kontakta oss

Vanliga frågor och svar
info@vastvatten.se
0522-63 88 00
Kanslibacken 9, 451 81 Uddevalla
Vid akuta ärenden, dygnet runt, ringer du SOS Alarm på 031-703 17 80

Våra öppettider

Måndag-torsdag 9-12 och 13-15
Fredag 9-12
Dag före helgdag 9-12