Västvatten

Felanmälan

Ibland uppstår problem i vårt ledningsnät. Vid arbeten på ledningsnätet kan vattnet ibland bli missfärgat eller lukta illa. Missfärgat vatten på grund av leveransavbrott är inte hälsofarligt, men var försiktig när du tvättar kläder.

 

Spola i några minuter så blir oftast vattnet klart och luktfritt igen. Anmäl till oss om det inte blir klart och luktfritt efter att du spolat eller om du haft lågt tryck en längre tid.

 

Vem ska du kontakta?

 

  • Är ärendet av akut karaktär, så som översvämning eller vattenläcka, ber vi dig ringa direkt till oss.
  • Som hyresgäst kontaktar du din fastighetsägare först.
  • Om du har fel inom fastigheten kontaktar du en rörinstallatör.
  • Rensning av brunnar i gatan är väghållarens ansvar.

 

Skicka en felanmälan till Västvatten

 







Kundservice

 

Telefon 0522-63 88 00

E-post info@vastvatten.se

Besöksadress

Kanslibacken 9, Uddevalla

Postadress

Västvatten AB

Kanslibacken 9

451 81 Uddevalla

Kontakta oss

Vanliga frågor och svar
info@vastvatten.se
0522-63 88 00
Kanslibacken 9, 451 81 Uddevalla
Vid akuta ärenden, dygnet runt, ringer du SOS Alarm på 031-703 17 80

Våra öppettider

Måndag-torsdag 9-12 och 13-15
Fredag 9-12
Dag före helgdag 9-12